Zamknij

Zawody związane z nowymi mediami

11:25, 23.10.2018 Materiał Partnera Aktualizacja: 11:26, 23.10.2018

Wraz z pojawieniem się kolejnych mediów powstawały nowe zawody – nie tylko w obrębie dziennikarstwa. Internet sprawił, że obecnie możemy spełniać się w profesjach, które jeszcze kilkadziesiąt czy nawet kilkanaście lat temu nie śniły się filozofom czy futurologom. Poniżej znajduje się wykaz i opis kilku z nich. Może któryś okaże się idealny dla ciebie?

1. Projektant gier komputerowych

Gry komputerowe powoli stają się bardziej wpływowe od przemysłu filmowego. Na uniwersytetach jak grzyby po deszczu powstają kolejne kierunki związane z ich badaniem, a nawet tworzeniem. Nic dziwnego – to potężny biznes. Kanały YouTube pękają w szwach od video poradników zrobionych dla i przez graczy. Praca projektanta gier łączy wiele różnych dziedzin, między innymi grafikę i programowanie, a nawet fizykę. Do łatwiejszych nie należy, ale przyjemnych i popłatnych – na pewno.

2. Projektant stron internetowych i aplikacji webowych

To jedna z najbardziej dochodowych prac, można w niej zarobić nawet 5000zł netto. Często samo ukończenie studiów informatycznych nie wystarczy, a i zdarza się, że nie jest potrzebne – wszystkiego i tak trzeba uczyć się samemu, bowiem programy uniwersyteckie nie nadążają za powstawaniem najnowszych technologii i trendów w web designie. Niewątpliwie w tej pracy przyda się świeży umysł i postawa gotowości do ciągłego uczenia się nowych rzeczy.

3. Projektant multimediów

Czy to grafika, czy film, czy dźwięk – w Internecie równolegle istnieje wiele form przekazu. Czytając artykuł na portalach internetowych mamy do czynienia z przekazem multimedialnym w tym samym stopniu, co oglądając film na stronach z plikami video. To stwarza szerokie pole do zaistnienia osobom odpowiedzialnym za tworzenie tego rodzaju produktów. W ofercie uczelni wyższych pojawia się coraz więcej kierunków, które wypełniają zapotrzebowanie na twórców multimediów.

4. Specjalista ds. social media

Dziś praktycznie każdy produkt, usługa czy firma mają swoje strony na portalach społecznościowych. Ktoś więc musi sprawować nad nimi pieczę. Przyda się tutaj głównie wykształcenie związane z dziennikarstwem i reklamą, jednak tak naprawdę nic nie zastąpi naturalnego wyczucia specyfiki danego medium. Można by pomyśleć, że jest to praca dla każdego, skoro niemal wszyscy mamy konta na popularnych stronach do komunikowania się i promowania swoich usług, takich jak Facebook, Instagram czy YouTube, jednak tylko niewielu naprawdę zna się na rzeczy.

5. Webwriter

Tekst również ma się dobrze w sieci. To właśnie dzięki rozwojowi Internetu słowo pisane przeżywa obecnie swoisty renesans. Pisanie dla nowych mediów rządzi się swoimi prawami. Jako czytelnicy w sieci jesteśmy nieuważni i wybiórczy odnośnie treści, nie tak jak wtedy, gdy czytamy książki czy czasopisma. Tak więc webwriter musi posiąść ogrom wiedzy i praktyki na temat swojego fachu. Co nie zmienia faktu, że jego praca może być naprawdę satysfakcjonująca. Dziś już nikt z talentem pisarskim czy – inaczej mówiąc – lekkim piórem nie musi cierpieć na brak czytelników.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%