Zamknij

Marketing krzyżowy u fryzjera

00:00, 05.11.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:54, 05.11.2021

Dla przedsiębiorców, którzy działają w niewielkich miastach, marketing krzyżowy może być najlepszym rozwiązaniem na promocję swoich usług. W tego typu społecznościach istnieje bowiem zapotrzebowanie na tworzenie lokalnych powiązań. Jeśli do nich trafimy, nasz biznes nabierze właściwego sobie rozpędu, a my zaczniemy odnotowywać coraz większe zyski.

Czym jest marketing krzyżowy?

Jest to taka forma promocji, w których fryzjer z Krakowa poleca usługi zaprzyjaźnionego partnera biznesowego, np. kosmetyczki, właściciela solarium, kawiarni. Połączenia te mogą być bardzo różne, jednak muszą mieć jakiś mianownik wspólny. Piekarzowi raczej trudno byłoby polecać usługi warsztatu motocyklowego i odwrotnie, choć wszystko w dużej mierze zależy od wyobraźni obu przedsiębiorców. Wykluczona jest natomiast współpraca dwóch firm z dokładnie tej samej branży. W przypadku fryzjerów istnieje jednak pewien wyjątek. Jeśli prowadzimy salon usług dla Pań, możemy śmiało krzyżowo związać się z Barber Shopem – ale tylko pod warunkiem, jeśli żadna z firm nie chce w przyszłości rozszerzać swojej działalności o cięcia dla przeciwnej płci.

Wszędzie koszty?

Przedsiębiorcy zwykli w każdym nowym pomyśle widzieć pieniądze, które to ich będzie kosztowało. Jednak w przypadku marketingu krzyżowego nie wydamy ich zbyt wiele. W zupełnie darmowej wersji dogadujemy się przecież ze swoim partnerem promocyjnym, by w trakcie wizyt klientów gdzieś przy okazji napomknąć o usługach drugiej strony. Wszak rozmowy w salonie fryzjerskim schodzą na różne tematy, więc nie będzie to niczym trudnym dla kreatywnego fryzjera. Trochę droższa wersja to rozdawanie bonów promocyjnych lub kart podarunkowych. Mogą one leżeć na ladzie recepcji u partnera lub być wręczane w trakcie różnorodnych wydarzeń. Wreszcie, najdroższą ze wszystkich opcji jest wspólna organizacja działań marketingowych. Zaliczają się do nich występy na targach lub prezentacja usług podczas własnych warsztatów. Klienci mają wówczas okazję zapoznać się z naszą ofertą, co przyciąga ich w nasze progi. Należy jednak pamiętać, że w każdej wersji koszty dzielą się pomiędzy obu partnerów. Wspólnie możemy więc porwać się na o wiele bardziej zaawansowane kampanie reklamowe niż gdybyśmy działali w pojedynkę.

Postaw na duet, ale z rezerwą

Jak widzisz, marketing krzyżowy ma wiele wersji i zastosowań, ale zazwyczaj przynosi przedsiębiorcom morze korzyści. Należy tylko znaleźć właściwego do tego celu partnera. Musi on podzielać nie tylko Twój entuzjazm, ale także kreatywność, pracowitość oraz uczciwość. Na początek najlepiej postawić na tych, których po prostu znasz. Prześledź listę znajomych przedsiębiorców i wybierz tych, którzy mogą pochwalić się wymienionymi wcześniej cechami. Jeśli nie masz takich osób wokół siebie, najpierw wybierz firmy, z którymi chciałbyś nawiązać współpracę. Następnie umów się na spotkanie i porozmawiaj o podejściu właścicieli. Na pewno znajdziesz takiego, który będzie dla Ciebie rozsądnym partnerem!

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%