Zamknij

Promować się w internecie? Oczywistość! Ale jak zrobić to najlepiej?

08:40, 02.08.2019 MP Aktualizacja: 08:28, 04.09.2019
Skomentuj

 

Zapewnienie sobie skutecznej promocji to jedna z najważniejszych rzeczy, o jakich trzeba pomyśleć, rozpoczynając dowolną działalność gospodarczą. Bez niej nawet najbardziej atrakcyjna oferta czy doskonały produkt mogą nie spotkać się z odpowiednio szerokim zainteresowaniem. Internet, który jest dzisiaj podstawowym kanałem komunikacji wykorzystywanym niemal przez wszystkich, stanowi jedną z najlepszych dróg dotarcia do potencjalnych klientów. Trzeba jednak sięgnąć po właściwe narzędzia. 

Wydawaj pieniądze na to, co jest skuteczne: na pozycjonowanie 

Traktowanie internetu tylko jako dodatkowej powierzchni, niczym strona w gazecie albo płot przy drodze, na której można umieścić swoje materiały reklamowe wiąże się z rezygnacją z ogromnych korzyści, jakie można dzięki niemu uzyskać. Oczywiście, np. tradycyjne bannery różnych formatów nadal zachowują pewną skuteczność – pod warunkiem, że są umiejętnie stosowane. Jeśli działamy w specyficznej branży, w której funkcjonują np. portale chętnie czytane przez działających w niej fachowców – zdecydowanie warto się w nich reklamować. Stosowanie narzędzi odpowiednich do konkretnych potrzeb wynikających z rodzaju oferty, sytuacji na rynku i profilu klienta to jedno z najważniejszych zagadnień. Są jednak takie, po które warto sięgać w każdym przypadku i zawsze będzie można oczekiwać znakomitych efektów.

Gdzie szukamy dzisiaj wszelkich niezbędnych każdego dnia informacji? Oczywiście w wyszukiwarce Google, która już lata temu pozostawiła daleko w tyle wszystkie pozostałe. Często aby osiągnąć znakomite rezultat ekonomiczny i duży sukces, nie trzeba wydawać nawet grosza na reklamy w rozmaitych portalach czy innego typu mediach – wystarczy, że nasza własna strona będzie dla każdego łatwą do znalezienia.

Przy pozycjonowaniu korzystaj z fachowego wsparcia

Pozycjonowanie stron oczywiście jest nowością – ogromne korzyści, jakie wiążą się z zajmowaniem wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania dostrzeżono wszak już dawno temu. W tej dziedzinie jednak nic nie stoi w miejscu – metody skuteczne jeszcze przed paru laty dziś mogą okazać się doskonałym sposobem na to, by mocno obniżyć swoją pozycję, albo nawet zostać zbanowanym. Minęły bowiem bezpowrotnie czasy, gdy wystarczyło po prostu zdobyć jak największą liczbę linków. Obecnie liczy się ich jakość, co oznacza, że z ich pozyskiwaniem wiążą się duże nakłady. Nie mniej istotna pozostaje optymalizacja samej strony, która wymaga wnikliwego audytu i ciągłej opieki fachowców śledzących zmiany zachowania algorytmów Google. Efekty, choć trzeba na nie poczekać zwykle przynajmniej kilka miesięcy (zależy to od m.in. liczebności konkurencji) są znakomite. Nawet tzw. ślepota banerowa, czyli unikanie reklam przez część użytkowników sieci, nie ma wtedy dla nas znaczenia, bo przecież wyników wyszukiwania się w ten sposób nie traktuje. 

Typem reklamy, który także wykazuje bardzo wysoką skuteczność, są te w Google Ads, czyli wyświetlające się w sąsiedztwie wyników organicznych. Jest to związane z faktem ich ścisłego powiązania z wprowadzanym do wyszukiwarki zapytaniem, dzięki czemu również są traktowane przez internautów z zainteresowaniem, a także możliwością ich precyzyjnego kierowania do konkretnych grup, a nawet np. w określonym czasie. Wymaga to jednak obsługi przeprowadzanej przez posiadających odpowiednie kompetencje fachowców. Dlatego, tak samo jak pozycjonowanie, warto zadania takie powierzać wyspecjalizowanym agencjom, takim jak np. IN. To najlepszy sposób na efektywne wydawanie środków przeznaczonych na promocję.

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%