PKO Bank Polski wprowadza trzy nowe funkcje do aplikacji IKO. Czego będą dotyczyły i kiedy zostaną uruchomione?
Klienci, którzy w aplikacji IKO korzystają z przelewów na numer telefonu, zyskali możliwość sprawdzenia komu mogą w ten sposób przesłać pieniądze, a także mogą, korzystając ze smartfonu wyposażonego w czujnik biometryczny, potwierdzać w ten sposób część operacji.
- To kolejne ułatwiające bankowanie, a jednocześnie bezpieczne i wygodne funkcje w aplikacji IKO. Zwłaszcza teraz w dobie pandemii mobilna bankowość i cyfrowe usługi ułatwiają użytkownikom IKO bezpieczne funkcjonowanie i pomagają zachować dystans społeczny
– mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego.
Jak uruchomić te opcje?
Oznaczanie odbiorców przelewów BLIK w Kontaktach
Aby uruchomić tę funkcję wystarczy rozwinąć profil w IKO i wejść w Ustawienia oraz Ustawienia BLIK. Tam w znajdziemy opcję "Oznacz odbiorców przelewów BLIK". W ten prosty sposób zobaczymy, które osoby korzystają z tego systemu.
Mobilna autoryzacja - potwierdzenie operacji biometrią
Korzystasz z mobilnej autoryzacji? Jeżeli telefon ma włączone funkcje biometryczne, możesz potwierdzać część operacji biometrią, np. odciskiem palca. Aby włączyć potwierdzanie biometrią, wystarczy w IKO rozwinąć swój profil.
Później należy wejść w Ustawienia, następnie w "Biometria" oraz "Logowanie i autoryzacja". Następnie należy kliknąć "Autoryzacja operacji biometrią".
W przypadku kiedy w czasie potwierdzania operacji opcja "potwierdzenie biometrią" nie zadziała zostaniesz poproszony o autoryzację kodem PIN. Po włączeniu nowej funkcji, część operacji, które dotychczas były potwierdzane jedynie przyciskiem "Potwierdź", bez konieczności podawania PIN w powiadomieniu push lub na ekranie - nadal będą zatwierdzane w ten sposób.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz