Zamknij

"Żabka" będzie sklepem przyszłości? Zobacz co przygotowała popularna sieć!

10:24, 22.09.2018 P.B Aktualizacja: 10:24, 22.09.2018
Skomentuj

 

Popularna sieć sklepów spożywczych  w Polsce zaprezentowała kilka dni temu, jak będzie zmieniać się od przyszłego roku. Istniejąc od 20 lat na polskim rynku zamierza być pionierem w "handlu przyszłości". Nie zabraknie aplikacji, kasy z wideoweryfikacją oraz inteligentnych półek.

Wizja tzw. sklepu jutra została zaprezentowana z okazji 20-lecia jubileuszu sieci na polskim rynku. Planowane jest aby podczas zakupów klient tracił jak najmniej czasu zwłaszcza gdy tempo życia rośnie.

- Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Żabkę,  69 proc.dorosłych Polaków przyznaje, że to właśnie wygoda podczas dokonywania zakupów jest dla nich bardzo ważna, a 65 proc. pytanych szuka rozwiązań, które ułatwiają im życie. Klienci 5.0 są coraz bardziej świadomi i wymagający, a polem do rywalizacji między firmami będzie zapewnienie klientom najlepszego możliwego doświadczenia podczas zakupów - informuje popularna sieć.

Zaprezentowany projekt "Sklep jutra" obejmuje rozwiązania technologiczne, które zostały opracowane we współpracy z Microsofem. Nowe opcje mają pozwolić na zoptymalizować i zautomatyzować procesy sprzedaży, zminimalizować czas obsługi klientów, lepiej dostosować asortyment oraz zaprezentować przyjazną komunikację związaną z ofertą.

- Nasza współpraca z firmą Microsoft to kolejny krok w stronę zwiększenia satysfakcji klientów, którzy cenią Żabkę za bliskość, dostępność i wygodę zakupów. Projekt „sklepu jutra” pokazuje jak nowoczesne rozwiązania mogą realnie poprawić komfort codziennego życia. To dla nas szczególny moment - prezentacja konceptu łączy się z dwudziestoleciem obecności Żabki na polskim rynku, gdzie osiągnęła sukces i stała się atrakcyjnym partnerem dla globalnych liderów - powiedział Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska sp. z o.o.

Współpraca "Żabki" z Microsoft ma objąć także proces cyfrowej transformacji, począwszy od budowy modelu, doboru rożwiązań oraz wyboru partnerów i zarządzanie całym procesem. Druga płaszczyzna współpracy to kontakt ze start-upami i firmami partnerskimi, skupionymi wokół Microsoft.

?

Obsługa klientów będzie możliwa dzięki mocy obliczeniowej dostępnej w chmurze Microsoft Azure oraz systemom analitycznym. Aplikacja mobilna ma zatem pełnić funkcję nie tylko programu lojalnościowego, ale także kanału komunikacji z klientami 5.0. Każdy z nich ma otrzymywać zindywidualizowaną ofertę w konkretnym miejscu i momencie.

Klienta, który zawita w progi "Żabki" ma przywitać witryna informująca o najbardziej adekwatnych, w danym momencie produktach. W przypadku gdy na dworze jest zimno, system podpowie i zachęci klientów do wypicia ciepłej kawy, kiedy się ociepli zaprezentuje napoje chłodzące, a w przypadku gdy w pobliżu odbywać się będzie mecz, zachęci do kupienia przekąsek.

Jest to możliwe dzięki systemowi wykorzystującemu mechanizmy sztucznej inteligencji, który w odpowiedni sposób interpretuje dane z różnych źródeł - na przykład o pogodzie, o porze dnia, o wydarzeniach w okolicy czy szczególnych datach. Całość działa w czasie rzeczywistym i nie wymaga ręcznego sterowania – to sztuczna inteligencja priorytetyzuje te informacje i wybiera najbardziej odpowiedni przekaz dla danego miejsca - podaje popularna "Żabka".

To nie koniec zmian. Kolejnym rozwiązaniem będzie tzw. inteligentna półka. Dzięki czujnikom rozpoznaje konkretnego klienta i na bazie jego historii zakupowej, kontekstu, reakcji w czasie rzeczywistym i jego preferencji dopasowuje odpowiedni produkt, wyświetlając go dedykowanych ekranach umieszczonych przy półkach lub w formie elektronicznej listy cenowej.

- Może jest to właśnie pora dnia, gdy idzie on na siłownię i po drodze kupuje swój ulubiony napój energetyczny – wtedy właśnie półka wyświetli informację o specjalnej promocji tego produktu - wyjaśnia sieć.

Kiedy klient podniesie już puszkę z napojem z półki, na ekranach wyświetlą się dodatkowe informacje o dacie przydatności do spożycia, składzie czy kraju pochodzenia. Jednocześnie sklep i dostawca otrzymają informację w czasie rzeczywistym, że towar został zdjęty z półki. Dzięki połączeniu technologii cyfrowych nośników reklamy (z ang. Digital Signage) z inteligentną półką, które pozwalająna personalizację treści i rozumienie kontekstu,

Żabka jest w stanie poprawić doświadczenie zakupowe klienta, przy jednoczesnym dbaniu zarówno o franczyzobiorcę, dostawców, jak i całą sieć. Dzięki takim rozwiązaniom możliwe jest monitorowanie na bieżąco poziomu zatowarowania oraz wyciąganie właściwych wniosków, po to, aby móc
powiadomić franczyzobiorcę, że stan któregoś produktu jest zbyt niski. Docelowo półka będzie nawet w stanie samodzielnie generować zamówienia, czy podpowiadać optymalne rozmieszczenie towarów. 

W "sklepie jutra" testowane są także kasy, w których nie trzeba niczego skanować. Produkty mają być określone po położeniu ich w wyznaczone miejsce. Będzie to możliwe dzięki technologii wykorzystującej rozpoznawanie obrazu.

(P.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%