Zamknij

Wpływ opinii w sieci na wizerunek firmy - Orły Jubilerstwa

08:32, 07.05.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:33, 07.05.2020

Przedsiębiorcy działający w branży jubilerskiej, nie zawsze mają świadomość, jakie skutki mogą przynieść firmie pojedyncze negatywne opinie na stronach internetowych. Nawet wówczas, gdy większość posiadanych ocen jest bardzo dobra, a firma wykazuje niezwykłą troskę o klienta i oferuje najwyższej jakości wyroby.

Jakiś czas temu, Google przeprowadziło badania dotyczące wpływu opinii w Internecie na decyzje zakupowe konsumentów. Wyniki tych badań nie pozostawiły złudzeń: ponad połowa badanych stwierdziła, że poszukując produktu przegląda tylko jeden portal, a 36 % - maksymalnie 3 strony.

Jakie wnioski z tego badania może wyciągnąć skromny jubiler z Rzeszowa, który działa w branży od wielu lat i prowadzi małą firmę rodzinną?

Nie ma znaczenia, jak duże jest przedsiębiorstwo. Nawet niewielka ilość negatywnych ocen może zniszczyć budowaną latami świadomość marki z prostej przyczyny – statystyczny użytkownik sieci nie jest dociekliwy i na ogół sugeruje się pierwszymi wynikami wyszukiwania.

Jak zatem zapobiec przykrym skutkom niesprawiedliwie niskich ocen, często wystawianych przez nieuczciwą konkurencję lub zbyt roszczeniowych klientów?

Przede wszystkim zadbać o ilość opinii, zachęcając klientów do wyrażania swojego zdania po dokonaniu zakupu. Duża liczba ocen poprawi średnią wyników, nawet przy kilku negatywnych głosach.

Ranking „Orły Jubilerstwa” jest miejscem, w którym potencjalni klienci dowiedzą się, jak oceniają daną markę wszyscy użytkownicy Internetu, którzy wystawili notę na którejkolwiek stronie lub w mediach społecznościowych.

Plebiscyt ten stworzony został, aby zgromadzić całą wiedzę w jednym miejscu. Do badania przeprowadzanego co roku, brane są pod uwagę wszystkie opinie wyrażone liczbowo, na niemalże wszystkich portalach. Otrzymane wyniki są przetwarzane na dziesięciopunktową skalę i firmy, które otrzymały ocenę nie niższą, niż 8/10, znajdą się na liście laureatów. Spośród nich wyłaniani są zwycięzcy przedsiębiorcy z konkretnej branży, w określonym mieście lub powiecie.

Jak Orły Jubilerstwa pomogą firmie?

Internauci mając świadomość, iż część opinii może być fałszywa, korzystają z tego rankingu nie tylko w przypadku pracowni jubilerskich, ale także związanych z motoryzacją, stolarstwem, czy e-handlem. Niektóre rankingi oskarżane są o stronniczość, sponsoring lub nierzetelne badanie ocen. W odróżnieniu do nich, w „Orłach Jubilerstwa” sprawdzane są wszystkie strony z opiniami, te popularne oraz te mało znane. W zestawieniu znajdują się jedynie te firmy, które posiadają minimalną, wymaganą ilość ocen w sieci. Co ważne, plebiscyt ten nie korzysta z pomocy sponsorów branżowych, dzięki czemu żadna firma nie ma wpływu na przebieg przeprowadzanego badania.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%