Zamknij

Jakie słowa kluczowe pomogą pozycjonować stronę w 2019 roku?

09:59, 13.02.2019 MP Aktualizacja: 15:19, 13.02.2019
Skomentuj

 

Każdy, kto spędza dziś choć chwilę w wyszukiwarce internetowej, doskonale wie, co kryje się za tajemniczym terminem „słowa kluczowe”. Oczywiście chodzi o frazy, na których wplecenie w tekst strony WWW decydujemy się po zbadaniu zapytań kierowanych do Google przez internautów. Zatem, jeśli nasz e-sklep lub internetowa wizytówka opiera się o wykonywane usługi krawieckie, istnieje duża szansa, że użytkownicy trafiają do nas wpisując w oknie wyszukiwarki hasła typu „krawiec wrocław”, „usługi krawieckie tanio”, „podwijanie spodni” czy też „obróbki krawieckie”. Jak jednak dobierać słowa i zwroty, aby zapewnić sobie popularność w kolejnym roku?

Voice Search, czyli krok w kierunku zapytań mówionych

Trendem w optymalizacji i pozycjonowaniu w 2019 roku niezmiennie od jakiegoś czasu pozostaje wyszukiwanie głosowe. Zamiast więc używać klawiatury użytkownicy zaoszczędzają cenne sekundyzwracając się w mowie do posiadanego urządzenia przenośnego, a to jeszcze szybciej zwraca im wyniki wyszukiwania, nierzadko w formie prostej odpowiedzi na konkretny problem. Dzięki sztucznej inteligencji i wielu zmianom w algorytmie Googlebota okazuje się, iż coraz częściej do efektywnego pozycjonowania strony nie wystarczają już zwyczajne frazy. W takich okolicznościach najlepiej zrobimy zastanawiając się w oparciu o jakie zapytania głosowe my sami poszukiwalibyśmy produktów, marek lub informacji. Następnie, korzystając z dostępnych darmowych narzędzi, możemy sprawdzić wybrane przez nas ciągi słów pod względem popularności. Pomoże nam w tym choćby keyword planner dostępny w Google Ads.

Tymczasem eksperci SEO zauważyli już wyraźną tendencję do zasypywania wyszukiwania głosowego zdaniami, które najbardziej przypominają wyszukiwania z tak zwanego „długiego ogona”. Tego typu frazy najczęściej zawierają nawet pięć lub więcej wyrazów oraz dotyczą bardziej specjalistycznych i szczegółowych terminów. Stąd też klienci przeszukujący sieć w ten sposób prognozują znacznie lepiej, jeżeli chodzi o sprzedaż. Wciąż jednak przy komponowaniu listy słów do wplatania w treści witryny najlepiej jest zdać się na intuicję i doświadczenie profesjonalnej agencji (na podstawie: https://afterweb.pl/ ).

Google Ads – nie tylko planner słów

Wspomniane wyżej Google Ads przydatne będzie nie tylko w wypadku szukania dobrych fraz, lecz także, kiedy będziemy chcieli w szybki sposób zawędrować na czoło listy wyników wyszukiwania bez przechodzenia przez miesiące kampanii content marketingowych i wysiłków wkładanych w pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych. Oczywiście wykupienie pierwszych miejsc w wyszukiwarce na dane zapytania to pomysł idealny, jeśli chcemy napędzić sprzedaż i podnieść rozpoznawalność marki już w kwadrans od skonfigurowania narzędzia. Jednakże nawet, gdy oddelegujemy do tej czynności sprawdzoną agencję, nie powinniśmy zapominać o innych metodach na popularność w wirtualnym świecie.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%