Różnego rodzaju wypadki to przykre zdarzenia, z którymi niemal każdy miał styczność na pewnym etapie swojego życia. Zazwyczaj nie są szczególnie groźne, jednak bywają i takie, których konsekwencje mogą okazać się tragiczne. Ofiarą takiego wypadku możemy stać się wszędzie: we własnym domu, na ulicy, a także w pracy. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że pracownikom przysługują odszkodowania i zadośćuczynienia z tytułu wypadków. Warunki ich uzyskania i niezbędne okoliczności, jakie muszą zaistnieć aby było to możliwe, szczegółowo określają przepisy prawne. O czym warto pamiętać?
Pracownik, któremu zatrudniające go przedsiębiorstwo nie zapewniło bezpiecznych warunków wypełniania swoich obowiązków i który uległ wypadkowi w trakcie ich świadczenia, przysługuje prawo do dochodzenia zadośćuczynienia. Podstawą działań są w tym przypadku przepisy prawa cywilnego i znajdują one swoje zastosowanie zarówno do osób zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę, jak i umowy cywilnoprawne. Na zatrudnionym spoczywa ciężar udowodnienia doznanego uszczerbku na zdrowiu, a jeśli sąd przychyli się do jego wniosku, uzyska on zadośćuczynienie pieniężne. Odszkodowania i zadośćuczynienia z tytułu wypadków pracodawcy mogą uniknąć wyłącznie wtedy, gdy wypadek nastąpił z wyłącznej winy pracownika. Warto podkreślić, że zatrudniony może otrzymać rekompensatę wypłaconą zarówno przez ZUS, jak i przez pracodawcę. Przyznana kwota z założenia powinna być adekwatna do doznanej krzywdy, a co za tym idzie, jest ustalana indywidualnie w odniesieniu do konkretnego przypadku.
Współpraca: http://torun-adwokat.com/odszkodowania-i-zadoscuczynienia-z-tytulu-wypadkow
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz