Konferencja miała charakter szkoleniowo-warsztatowy i była poświęcona zagadnieniom związanym z zarządzaniem placówkami oświatowymi w warunkach dynamicznych zmian prawnych, organizacyjnych i społecznych. Program obejmował dwa dni wykładów, debat eksperckich oraz warsztatów praktycznych prowadzonych przez przedstawicieli środowiska edukacyjnego, prawników, trenerów zarządzania oraz specjalistów z zakresu komunikacji i psychologii.
W trakcie pierwszego dnia poruszono m.in. kwestie budowania autorytetu dyrektora, skutecznej komunikacji, pracy z zespołem, etykiety w relacjach zawodowych oraz aktualnych i planowanych zmian w prawie oświatowym na rok szkolny 2025/2026. W programie znalazły się także zagadnienia dotyczące stabilizacji zatrudnienia w szkołach, w tym funkcjonowania Pracowniczych Planów Kapitałowych, oraz pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania dla placówek edukacyjnych.
Drugi dzień konferencji był poświęcony pracy warsztatowej. Uczestnicy mogli wziąć udział w szkoleniach dotyczących odporności psychicznej i dobrostanu dyrektora, komunikacji kryzysowej i procedur reagowania w sytuacjach nadzwyczajnych w szkołach, a także wykorzystania metody Design Thinking w zarządzaniu zespołem nauczycielskim.
Według danych organizatora w konferencji uczestniczyło łącznie 14 ekspertów i 29 partnerów branżowych. Program został zaprojektowany w oparciu o wcześniej zidentyfikowane potrzeby kadry kierowniczej oświaty, w tym kwestie przeciążenia obowiązkami, presji decyzyjnej oraz odpowiedzialności prawnej dyrektorów.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz